Karipap pusing

Author: Nazariah // Category:
Isnin lepas aku try buat karipap pusing. Kalau ikutkan, aku ni buat kulit karipap biasa pun failed tapi aku cuba juga buat walaupun husband aku ckp "tryla karipap biasa dulu".

Memandangkan proses buat karipap ni ada disertakan gambar untuk setiap step, tu yang aku yakin untuk cuba. Kalau tidak, aku pun tak tahulah jadi ke tidak karipap aku ni.

Untuk orang yang dah biasa buat karipap, mungkin diorang cakap aku buat lama sangat. Aku ambik masa dari pukul 11.00 pagi untuk proses membuat inti diikuti dengan menguli tepung dan pukul 4.00 petang baru siap. Haha...tapi ni ada gaklah aku rehat sekejap sambil makan, tidokan anak aku, mandi, sembahyang semua. Kira oklah tu sebab aku buat sorang, anak aku ada tolong juga tapi tolong sepahkan tepung je. Hihi....

Rasanya tak perlulah aku nak tulis kat sini cara buat sebab sangatlah panjang step dia. Lagipun, aku tak ambik gambar untuk setiap step yang aku buat. Pada aku, kalau takde gambar susah sikit nak faham.

So, untuk berkongsi resipi ni dan bagi sesiapa yang ingin mencuba bolehlah ke link di bawah

http://www.myresipi.com/top/detail/167

Dan, inilah hasil karipap pusing aku.


Ini rupa karipapku sebelum digoreng.



Ini pula hasil setelah digoreng. Jadi tak? Bolehlah kan....1st try...

Ok, selamat mencuba yer.


0 Responses to "Karipap pusing"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...