Gelang Oh Gelang....

Author: Nazariah // Category:
Dah seminggu aku kehilangan gelang. Aku perasan gelang dah takde kat tangan hari Ahad lepas....Uwaa...sedih sangat2 sebab Sabtu tu kami sekeluarga berjalan ke Aldi, Woolworth, K-Mart dan ada satu tempat lain. Seingat aku, masa kat Marrickville Metro...gelang tu masih ada lagi...tapi tak tahulah kalau itu hanya perasaaan aku je...

Dah lama sangat aku pakai gelang tu, bertahun...dari mak aku kasi gelang sampai masuk UTM aku tukar gelang lain (pattern baru time tuh)...pastu aku keje aku tukar lagi, ambik plak yg besar dan padat sikit...last2 hilang....memang bukan rezeki aku agaknya...sampai sekarang pun kadang2 masih teringat2 lagi bila nampak tangan kiri ni kosong je... gelang kat tangan kanan ni terasa plak macam nak simpan je sama macam gelang kahwin dok tersimpan rapi... tapi entahlah...

Bila dah hilang yang peliknya aku boleh tak perasan pulak masa ambik air sembahyang Maghrib hari Sabtu tuh... Masa hari Ahad tu pun aku sedar dah dekat tengah hari... mungkin aku tak perasan sebab aku memang dah lama pakai gelang tu, pastu tak terfikir pun nak check...sedih betul...tapi nak buat macam mana...semua tempat kat rumah ni aku dah carik... kat dalam kereta, kat laundry, tepi2 sofa...semua takde... sebelum ni aku pernah kehilangan gelang kaki masa dok rumah sewa kat UTM dulu...ni kehilangan yang kedua...

Dengan harga emas yang tinggi sekarang ni, entah bilalah boleh dapat ganti dengan yang baru... kalau dapat ganti pun mesti aku masih rasa terkilan sebab sepatutnya semakin bertambah tapi...erm... harap adalah rezeki lain buat aku nanti....selain rezeki baby baru yang bakal lahir awal Julai nanti...

Jauh di sudut hati masih berharap dapat lagi jumpa gelang tu sebelum keluar rumah ni nanti...manalah tahu kan... Allah menentukan segalanya...rezeki pun Dia yang tentukan... harap begitulah hendaknya...Amin...

Lebih kurang macam nilah rupa gelang aku yang hilang tu...cuma gelang aku ada selang2 dengan emas putih... tinggal kenangan...sadis...hukhuk...




2 Responses to "Gelang Oh Gelang...."

DiLLaiLa Says :
June 6, 2011 at 1:08 PM

xpela kak..insyaAllah nanti ada rezeki beli yang besar lagi k.. tunggu abg abes belaja dulu.. :)

Nazariah Says :
June 6, 2011 at 1:29 PM

tulah la...mudah2han ada la rezeki nk beli yg baru w/pun kena tggu balik msia, sek mmg xde duit pun...nk buat cmne dah nk hilang... cuma kdg2 mmg msh teringat2...teruk betul la... bilalah nk hilang perasaan ni...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...