Salam Ramadhan

Author: Nazariah // Category:

Assalamualaikum w.b.t

Walaupun smlm ada kekeliruan berkenaan tarikh bermulanya puasa akhirnya persatuan2 agama disini telah sepakat n tertarik dgn kata2 nie "They have chosen to do so in order to unite with other parts of the Muslim community in Sydney which are fasting on Friday. This decision is not based on moon sighting, rather based on the Hadith of the Messenger of Allah (S) who said, "Fasting is on the day the people fast"


Kalau ikut MSDA, puasa di sini bermula esok (Sabtu). Bila ikut Masjid Lakemba, mereka start berpuasa hari ini dan malam tadi dah start sembahyang terawikh. 

Akhir kata, Selamat Berpuasa buat rakan2 di Sydney, Melbourne dan tak juga rakan2 serta keluarga dan saudara-mara di Malaysia. Kalau tahun lepas saya masih dalam pantang melahirkan anak ke3 (Aisya), alhamdulillah Ramadhan kali ini saya dapat menyambutnya. Moga kita dipanjangkan umur dan dapat bertemu lagi di Ramadhan berikutnya, Amin Ya Allah..

Semoga kita dapat meningkatkan amal ibadat kita di bulan mulia ini ye kawan2 mudah2han...InsyaAllah..:)


***Walaupun tak dapat sembahyang terawikh di masjid, semoga saya dpt melakukannya bersama suami di rumah seperti tahun2 sebelum...InsyaAllah..


0 Responses to "Salam Ramadhan"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...