Cuti2 Melaka sempena CNY

Author: Herman & Naza // Category:

As-Salam,

Adui, berkurun nak keluar entry cuti2 msia ni...hehe..dah lama type dan save kat draft tapi asik tak sempat nak upload gambar je. Sabtu 9hb yg lalu, kami pergi bercuti ke Melaka, percutian 3 hari 2 malam. Kami bertolak pada pukul 9.30 pagi dari rumah dan sampai pada pukul 2 petang. Lama kan? mahu tak lama, kami terpaksa mengharungi jem dari tol Skudai sampai Yong Peng. Pergh...hebat betul jem, memang bawak slow giler dalam 20 ~30km/j. Tapi kadang jadi ok sekejap, dapat lah bawak 60km/j.

After Yong Peng barulah perjalanan sedikit lancar bolehlah bawak laju sikit tapi jem semula di Tangkak tapi yang ni tak lama sangat, alhamdulillah kami sampai Homestay di Bukit katil lebih kurang pada pukul 2 petang. Mula2 after rehat2 kami plan nak ke taman rama2, tapi mengenangkan kami tak survey jalan lagi dan masa pun terhad sbb pukul 5.30 dah tutup, kami plan pergi keesokkan harinya. Malam tu kami bawa anak jalan2 di Mydin unutk beli makanan dan terus makan malam di McD.

Esoknya pagi2 lagi kami ke Taman Rama2, taman ni ok juga kalau nak compare dengan Taman Buaya, anak2 pun lebih happy di sini, mungkin tempatnya ala2 di Wildlife Sydney menyebabkan diorang happy. Kat sini pun boleh bagi makan ikan cuma beli je makanan ikan di entrance dengan harga RM0.50 satu plastik kecil. Pusing2 satu taman dan puas bergambar kami keluar dan makan tengah hari. Kemudian meneruskan aktiviti ke Melaka WOnderland tak jauh dari Taman Rama2.

Anak-anak kami memang suka ke Waterpark, so kali ni kami memilih ke Melaka Wonderland. Kami mandi lebih kurang 3~4 jam jugalah, kemudian hujan gerimis menyebabkan kami ambil keputusan untuk pulang. Aisya pula dah satu hari tak tidur, kemudian Aisya tertidur di tangan ku dengan baju mandi...hehe, ku minta tolong en.suami pegang Aisya kemudian tukarkan bajunya ketika tidur. Balik rumah baru mandi semula, sian dia kepenatan berjalan.

Malam tu kami makan di satu Restoran, lauk yang diorder macam biasa je, ada puyuh kicap, sup tulang, sayur kailan, ayam greng kunyit dan beberapa jenis air. Harga sama je dengan restoran sekitar JB, syukur takdelah kena tekan harga kan.

Keesokkan harinya, kami melawat Zoo Melaka sebab last kami pergi masa Amna berumur setahun, so..ni merupakan pengalaman pertama Hafiz dan Aisya ke sini. Tapi kali ni kami terpaksa menaiki tram al-maklumlah nak berjalan kaki dengan bawa anak2 ni pasti diorang akan mengeluh kepenatan tiba pertengahan jalan nanti. Jadi, dapat tengok binatang dari jauh je la, takpelah yang penting diorang happy kan. Keluar dari zoo kami terus bertolak balik ke Skudai dan kami sampai pukul 2 petang.

Jom layan gambar kami di sana..

Ni masa baru sampai, betul2 depan Taman Rama2

Anak2 suka dapat bagi makan ikan

1 happy family

Lagi bergambar kenangan sekeluarga

Di Melaka Wonderland

Area sini, air sedikit sejuk tapi diorang tetap maintain

Bila mandi kat sini, kalau boleh tak nak naik sebab suka ada ombak

Di zoo

Ayah layan anak2 bagi makan gajah

***Tamatlah cuti2 untuk kali ni..tgh fikir next, nak pegi mana pulak ni..

0 Responses to "Cuti2 Melaka sempena CNY"