Open House di Eastlake

Author: Herman & Naza // Category:
Dah lama rasanya tak update blog ni. Biasalah, kekadang nak menaip ni pun nak tggu anak2 tidur dulu. Ish kalau tak, diorang plak yang menaip bukan kita. Kali ni, saya nak citer pasal open house di Australia. Kalau dulu selalu pergi open house kt Malaysia saje sekarang ada la pengalaman baru bila pergi ke open house kat sini. Tak banyak pun bezanya berbanding dengan di Malaysia kalau dari segi makanan yang dihidangkan. Suasa pun agak sama saje. Cuma kita rasala suasana raya setelah seminggu duduk di rumah. Kalau di Malaysia, cuti raya pun dah memang seminggu. Masa tu semua rumah saudara kita pergi .Kat sini cuti pun 2 hari. Raya plak masa raya pertama aje. Jadi, excited jugalah bila dpt jemputan ke open house.

Sebenarnya, kami sekeluarga dijemput ke open house kawan suami di Eastlake pada hari Ahad yang lepas. Open House ni adalah perkongsian tiga sekeluarga. Salah seorang dari mereka merupakan student UTS (Universti yang sama dengan suami). Manakala seorang lagi merupakan President MYPSA. Sebenarnya kami dah kenal sejak awal menjejakkan kaki ke Australia ni. Dialah yang menghantar kami ke kedai kereta. Kalau tidak, terpaksalah kami menaiki bas dengan mengendong 2 orang anak. Fuhh... mesti letih punyalah sebab masa ni Hafiz belum pandai jalan.

Ok, lagi sorang tu, kami tak kenal pun. Tapi secara kebetulan kami pernah berjumpa si isteri di kedai Oriental di Randwick. Tak sangka ye, kecil betul dunia ni.Boleh plak gi open house rumah dia.Kalau ikutkan dah beberapa orang yang kami bertemu secara kebetulan tetapi bertemu semula di open house yang sama. Ada satu pasangan suami isteri ni kami pernah jumpa di McD halal. Dia turut menjemput kami ke Open House rumah mereka pada hari Isnin lepas. Tapi kami tak dapat pergi.

Walaupun rumah mereka sebesar rumah kami sahaja, tapi dapat juga memuatkan lebih 20 orang. Fuhh... masa mula2 masuk tu, rasa nak duduk kat mana ni yek. nasib baiklah ada yang faham dan mereka mengundurkan diri (balik) masa kami sampai tu. Hehe... ramai juga yang makan sambil berdiri. Tapi terasa kemeriahannya dan memang seronok (Terasa seperti kat Malaysia pulak).

Untuk hidangan pula, mereka menghidangkan kami berbagai jenis lauk dan kuih muih. Ada nasi himpit, sambal tumis, sambal kacang, kuah lodeng, rendang daging, ayam masak merah dan mee kari. Manakala kuih muih pula seperti dodol, biskut almond london dan puding.

Lusa ada open house lagi. Kali ni merupakan open house oleh Mypsa. Ia diadakan di Malaysia Hall. Dengar citer ada kambing panggang. Kali ni kami akan cuba untuk ambil gambar supaya dapat dijadikan kenangan di dalam blog ini nanti.Tungguuuu.....

0 Responses to "Open House di Eastlake"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...