Iftar Ramadhan minggu ke 3

Author: Nazariah // Category:

Assalamualaikum w.b.t

Sabtu lepas merupakan majlis Iftar Ramadhan ke 3 yang diadakan buat pertama kalinya di rumah kami. Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar. Sebelum ni ianya diadakan di rumah Sarah (minggu pertama) dan Seri ( minggu kedua).

Kami selaku tuan rumah menyediakan nasi beriani bersama ayam beriani, acar nanas dan popedem. Manakala Su dan Lyn selaku host bersama menyediakan mee kari dan bowtie meat lasagna. Majlis ini dihadiri oleh 7 keluarga dari MD club, manakala dua keluarga lagi telah pulang ke Malaysia untuk cuti Hari Raya. Bestnya dapat beraya kat Malaysia. Kami dah 2 tahun beraya kat sini. Huahh...sadisnya....sob...sob..:(
Syahida sekeluarga pula tidak dapat hadir kerana masih berpantang anak ketiga manakala Kak Zulina pula terikat dengan kerja.

Terima kasih juga buat tetamu yang lain kerana menyediakan menu2 lazat lseperti sate , bubur kacang, cupcake dan kuih muih. Banyak betul makanan malam tu, memang best betul dah macam berbuka kat Malaysia pulak rasanya.

Majlis bermula pukul 5 petang dan kak Mas sekeluarga merupakan keluarga pertama yang sampai ke rumah kami diikuti dengan keluarga yang lain. Selepas berbuka puasa dan mengerjakan solat Maghrib di rumah kami, kaum bapa pergi ke masjid untuk menunaikan solat Isyak dan terawikh.

Majlis tamat pada pukul 10 .30 malam dan proses pembersihan rumah habis pukul 1.30 pagi. Eh takdelah, kemas rumah siap pukul 12 tgh mlm cuma kami tidur pukul 1.30 pagi sebab melayan Hafiz yang masih belum mengantuk lagi. Lambatnya tidur sampai tak sedar jam bunyi pukul 4.30 pagi. Kami sedar dah pukul 5.05 pagi, dah habis waktu bersahur. Huhu...

Jon layan beberapa keping gambar di sekitar majlis Iftar Ramadhan malam tu.

Rumah yang serba sederhana, kenalah duduk rapat2 yer... ni gambar semua tetamu terlupa nak ambik. Masa tu lagilah sarat rumah kami ni.

Antara tetamu yang telah sampai, keluarga Norwan, Yazid, kak Mas, dan Su


Await Amna muka pelik ni tengok ayah ambik gambar...


Antara menu utama nasi beriani, ayam beriani, acar nanas dan popedem. Burger Msia tu pun aku yg buat. Hihi...

Menu lazat yang lain sate ayam dan daging, lasagna, roti canai dan kuih muih


Mee kari pun sodap...yum2..


Minuman pula kami sediakan air oren. Su bawak coffee maker untuk minuman panas. Betul macam Su cakap, sekali minum original coffee memang sedaplah. Nak beli jugala coffee maker. Ngihihi...

Anak2 bermain di dalam bilik mainan. Ada sejadah sebab, lepas budak2 main kat sini jugalah tetamu mengerjakan solat Maghrib.

Amna sedang tunjuk kebolehan.


~Semalam buat pulut durian, hari ni pulak buat laksa Johor. Bilalah dapat letak resipi kat sini.~

2 Responses to "Iftar Ramadhan minggu ke 3"

DiLLaiLa Says :
August 31, 2010 at 10:29 AM

amboi sate tu..menggoda iman betol..sobsobsob~

Nazariah Says :
September 1, 2010 at 10:18 AM

Mmg sedap la sate dia sbb yg buat ni anak tauke sate. Rasa mmg mcm msia punyalah. Terubatlah rindu nak mkn sate kat sini. Pasni bolehla order dgn dia je. Hihi...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...